Wszystko, co chcesz wiedzieć o pozycjonowaniu ze mną

Od czego zależy pozycja w Google?

Copywriter powie, że od świetnie napisanych tekstów. Czyli contentu.

Z kolei SEOwiec, że od optymalizacji i backlinków.

Ale ja, jako osoba działająca w obu branżach, odpowiadam: obie rzeczy są równie ważne.

Poniżej odpowiem na wszystkie Twoje pytania związane z pozycjonowaniem.

 

Zacznijmy od pieniędzy

Pieniądze mają znaczenie. Nie ukrywajmy tego faktu.

Ile kosztuje pozycjonowanie w Google?

Na usta ciśnie się odpowiedź “to zależy”. Ale nie zrobię Ci tego.

Pozycjonowanie ze mną kosztuje średnio 1000 złotych miesięcznie + środki wydane na backlinki*

*(od 0 do kilku tys. złotych)

Ta zasada sprawdza się przy ok. 80% stron.

 

Zysk pojawia się z czasem. Ale jakim czasem?

Z pozycjonowaniem jest trochę jak z siłownią.

Jeśli będziesz ćwiczył regularnie i z głową, to mięśnie w końcu urosną.

Tylko że jednemu zajmie to 2 miesiące, a drugiemu 2 lata.

Dlatego przygotowałem poglądową listę, kiedy i jakich efektów możesz się spodziewać.

 

3-4 miesiące — pierwsze zmiany w pozycjach.

To czas, po którym algorytmy zaczną “łapać” Twoją stronę, co zobaczysz na wykresach i raportach.

5-6 miesięcy — wtedy zwykle następuje przełom.

Widoczność rośnie w miarę liniowo, a nowe podstrony są szybko indeksowane.

9-12 miesięcy — wdrapujesz się na wysokie pozycje.

Twoją stronę odwiedza kilkaset internautów dziennie (w zależności od branży).

 

Choć traktuj to, proszę, z dystansem.

Dopóki nie dowiem się, w jakiej branży działasz, jaka jest jakość Twojej domeny “na start” i jakie działania podejmuje konkurencja, to jak wróżenie z fusów.

Ale możesz przyjąć, że średni czas, po którym SEO zaczyna na siebie zarabiać, to 6-12 miesięcy.

 

Czy pozycjonowanie jest dla Ciebie?

W tym momencie mogę stracić 90% klientów, ale trudno.

Wolę nie zarobić, niż naciągnąć klienta na “gruszki na wierzbie” i zniszczyć sobie renomę.

Gdyż wbrew temu, co mówią agencje, pozycjonowanie nie sprawdza się u każdego.

Aby zainwestować w SEO i zarobić z tego pieniądze:

– powinieneś mieć środki na przynajmniej 6-12 miesięcy działań,

– Twoje produkty lub usługi muszą być wyszukiwane w Google.

 

Na pewno nie polecam pozycjonowania, jeśli Twoja firma ledwo wiąże koniec z końcem.

Musisz mieć poduszkę bezpieczeństwa min. 6000 złotych.

Nie polecam pozycjonowania też wtedy, gdy klienci nie chcą u Ciebie kupować, bo oferujesz za drogie / złej jakości rzeczy.

Lepsza widoczności nie sprawi, że klienci staną się chętni do zakupu. Ja poprawię widoczność, ale to Ty bierzesz odpowiedzialność za swoją jakość.

Z mojego doświadczenia — SEO najlepiej współgra z firmami, które sprzedają drogie rzeczy i mają wysokie marże.

Załóżmy, że na każde 200 odwiedzających dziennie, 5 osób dokona zakupu.

Jeśli sprzedajesz skarpetki, z których masz 10 złotych dochodu na sztuce, to dziennie zarobisz 50 złotych. Miesięcznie będzie to ok. 1500 złotych.

Ale jeżeli sprzedajesz klawiatury mechaniczne, z których masz 60 złotych dochodu na sztuce, to miesięcznie zarobisz już 9000 złotych.

 

Podsumowanie

Jeśli powyższe informacje Cię nie wystraszyły, a wręcz przeciwnie — dodały motywacji, to pozycjonowanie jest inwestycją dla Ciebie.

Zwiększę Twoją widoczność w Google i wspomogę Twój biznes tekstami sprzedażowymi.

Gdy pojawią się u Ciebie dodatkowe pytania albo będziesz chciał zacząć działać — skontaktuj się ze mną.

Udostępnij na:

Powiązane wpisy