Od czego zależy pozycja w Google?
Copywriter powie, że od świetnie napisanych tekstów. Czyli contentu.
Z kolei SEOwiec, że od optymalizacji i backlinków.
Ale ja, jako osoba działająca w obu branżach, odpowiadam: obie rzeczy są równie ważne.
Poniżej odpowiem na wszystkie Twoje pytania związane z pozycjonowaniem.
Zacznijmy od pieniędzy
Pieniądze mają znaczenie. Nie ukrywajmy tego faktu.
Ile kosztuje pozycjonowanie w Google?
Na usta ciśnie się odpowiedź “to zależy”. Ale nie zrobię Ci tego.
Pozycjonowanie ze mną kosztuje średnio 1000 – 3000 złotych miesięcznie + środki wydane na backlinki*
*(od 0 do kilku tys. złotych)
Ta zasada sprawdza się przy ok. 80% stron.
Zysk pojawia się z czasem. Ale jakim czasem?
Z pozycjonowaniem jest trochę jak z siłownią.
Jeśli będziesz ćwiczył regularnie i z głową, to mięśnie w końcu urosną.
Tylko, że jednemu zajmie to 2 miesiące, a drugiemu 2 lata.
Dlatego przygotowałem poglądową listę, kiedy i jakich efektów możesz się spodziewać:
7 dni — pierwsze zmiany w pozycjach.
Zgadza się. Wstępna optymalizacja może dać efekt nawet po kilku dniach.
3-4 miesiące — zauważalny wzrost.
To czas, po którym algorytmy faktycznie „docenią” Twoją stronę, co zobaczysz na wykresach.
5-6 miesięcy — wtedy zwykle następuje przełom.
Widoczność rośnie w miarę liniowo, a nowe podstrony są szybko indeksowane.
9-12 miesięcy — wdrapujesz się na wysokie pozycje.
Twoją stronę odwiedza kilkaset potencjalnych klientów dziennie.
Możesz przyjąć, że średni czas, po którym SEO zaczyna na siebie zarabiać, to 6-12 miesięcy.
Choć traktuj to, proszę, z dystansem.
Dopóki nie dowiem się, w jakiej branży działasz, jaka jest jakość Twojej strony “na start” i jakie działania podejmuje konkurencja, nie mogę niczego zagwarantować.
Czy moje usługi są dla Ciebie?
W tym momencie mogę stracić 90% klientów — mam tego pełną świadomość.
Jednak jeśli szukasz taniej usługi, robionej po kosztach: nie będzie nam się dobrze współpracowało.
Na pierwszym miejscu stawiam dwie rzeczy. Jakość i uczciwość.
Wolę nie zarobić, niż naciągać na “gruszki na wierzbie” i niszczyć sobie renomę.
Dlatego współpracuję tylko z przedsiębiorcami, którzy szukają najlepszego SEO, a nie najtańszego.
Jeśli jesteś taką osobą: na pewno będziesz zadowolony ze współpracy.
Aby zainwestować w SEO i zarobić z tego pieniądze:
– powinieneś mieć środki na przynajmniej 6-12 miesięcy działań,
– Twoje produkty lub usługi muszą być wyszukiwane w Google.
Na pewno nie polecam pozycjonowania, jeśli Twoja firma ledwo wiąże koniec z końcem.
Nie polecam pozycjonowania też wtedy, gdy klienci nie chcą u Ciebie kupować, gdyż oferujesz kiepskiej jakości rzeczy.
Lepsza widoczności niekoniecznie sprawi, że klienci staną się bardziej chętni do zakupu.
Ja poprawię widoczność, ale to Ty bierzesz odpowiedzialność za jakość swoich produktów i / lub usług.
Z mojego doświadczenia — SEO najlepiej współgra z firmami, które mają wysokie marże lub oferują sprzedaż w formie abonamentów (np. programy online).
Podsumowanie
Jeśli powyższe informacje Cię nie wystraszyły, a wręcz przeciwnie — dodały motywacji, to pozycjonowanie jest inwestycją dla Ciebie.
Zwiększę Twoją widoczność w Google, a Ty zaczniesz zarabiać więcej pieniędzy.
Jeśli chcesz zacząć działać — skontaktuj się ze mną.